Що Ви знаєте про маркетинг? Який він, маркетинг майбутнього?
Існує п’ять основних маркетингових концепцій. Це концепція виробництва, концепція продукту, концепція продажу, концепція маркетингу та концепція соціального маркетингу.
1.Концепція виробництва
Концепція виробництва є однією з найдавніших філософських течій маркетингу. Вона спрямовує зусилля маркетологів на досягнення цілей організації. Згідно з концепцією виробництва, вважається, що люди будуть купувати товари, які масово виробляються, мають низьку ціну та широко доступні на ринку. Такий підхід поступово призводить до повної відмови від клієнта. Адже таке виробництво, насправді не враховує потреб клієнтів. Проте дана концепція добре працює, коли попит на товар вище, ніж його пропозиція на ринку або собівартість самої продукції.
Організація не може використовувати такий підхід довго. Тому що концепція масового виробництва ігнорує такі чинники, як конкуренція, поява нових продуктів на ринку, задоволеності клієнтів і т.д. Тому, з точки зору сучасного маркетингу, даний підхід можна вважати дещо застарілим.
2. Концепція продукту
Ідея концепції продукту полягає в тому, що є клієнт буде купувати продукт, який найкраще підходить йому за якістю, дизайном, функціональності та довговічністю. Організації, які використовують концепцію продукту занадто сильно зосереджені на своїй продукції. Проте вони забувають про інші важливі фактори, такі як потреби та бажання клієнтів.Ця концепція призводить до «маркетингової короткозорості». Це відбувається, коли організація закохується у свої існуючі продукти та ніколи не думає про альтернативи. Ризиково для організації бути зосередженою тільки на виробництві кращих настільних комп’ютерів, так як клієнт уже може бути готовим для портативних рішень.
3. Концепція продажів
Більшість організацій як і раніше використовують концепцію продажів. Дана теорія зосереджує увагу на організації прибутку, докладаючи зусилля з продажу і дистрибуції продукту. Концепцію продажів стверджує, що клієнт буде купувати продукт до тих пір, доки продаж здійснюється зусиллями організації. Компанії, які дотримуються цієї концепції забули, що продаж продукту один раз принесе прибуток лише в короткостроковій перспекутиві.
4. Концепція маркетингу
Задоволення потреб і бажань клієнтів є головною метою даної маркетингової теорії. Маркетинг – це все про задоволення клієнтів для збереження довгострокових відносин з ними та отримання довгострокового прибутку.Такі великі імена, як комп’ютери Dell, Microsoft, Oracle, Procter & Gamble дійсно практикують концепцію маркетингу, яка є безпрограшною, як для організації, так і для клієнтів.
5. Концепція соціального маркетингу
Концепція маркетингу робить клієнтів щасливими, задовольняючи їх потреби та бажання. Але дана концепція не турбується про загальний добробут суспільства. Натомість, з позиції соціального маркетингу, організація пропонує продукти, які задовольняють або дивують клієнтів, а також компанія думає та несе відповідальність за благополуччя суспільства. Такі фактори, як проблем забруднення, народонаселення і охорони здоров’я є основними соціальними питаннями, які зазвичай ігноруються в традиційній маркетингової концепції. Якщо, для прикладу, ресторан швидкого харчування, пропонує гамбургери, які смакують клієнту, але вони містять шкідливі речовини для здоров’я, тоді така поведінка організації є соціальним злочином компанії. Ресторан швидкого харчування повинен пропонувати смачні страви та в той же час турбуватися про благополуччя усього суспільства. Таким є маркетинг майбутнього 🙂
Джерело http://marketingmixx.com/marketing-basics/144-five-marketing-philosophies-or-orientations.html